Fra 2014 til 2020 satset Widerøe stort på datadrevet kommunikasjon. Dette førte til at samme målgrupper ble hamret løs på med gjentakende budskap, merkevaren ble utydelig og salgsinntektene ble gradvis redusert.
Widerøe hadde lite erfaring med bruk av kommunikasjon og humor. Bransjen har tradisjonelt fokusert på pris og beleilighet, altså en forventet språkføring. Vi skulle derfor skape vår helt egen stil for Widerøe som kunne knyttes til merkevaren. I en verden hvor alt skal måles ned til hver minste detalj valgte vi å gå helt motstrøms. Vi ønsket vekst i direktetrafikk, betalt søk og organisk søk. Ikke en eneste displaybanner eller Facebookpost skulle bli målt på konvertering, men heller seertid.
Widerøe flyr deg til både unike destinasjoner men også til større steder i Norge. Felles for stedene er at lokalbefolkningen synes sitt eget hjemsted er verdens vakreste. Dette ga oss et mulighetsrom å spille på.
Basert på den kreative innsikten utviklet vi konseptet «For noen er vi hverdagen, for andre er vi eventyret» med payoff: «Velkommen til verdens vakreste steder».