Basert på en innsikt om at foreldre ofte har for høye forventninger til barnas prestasjoner i sportsverdenen. - Denne innsikten ble idégrunnlaget til kampanjen kjøp brukt sportsutstyr til barna. Brukt sportsutstyr, ble valgt som et strategisk produkt/ tema som kunne være almengyldig og motiverende for kjøp av alt brukt utstyr.
Svært få blir verdensmestere i idrett, likevel bruker nordmenn titusenvis av kroner på sportsutstyr til barna – som igjen fører til kjøpepress i barneidretten. Ofte ender det med at det dyre utstyret ikke engang blir brukt. Vi ville be folk slappe av litt og heller la barna finne ut av ting selv. Og i mellomtiden ligger det masse bra utstyr på FINN – til under halve prisen.
Kampanjen «Kjøp brukt sportsutstyr til barna» var svært vellykket, og vi oppnådde alle målene som ble satt. Vi oppnådde «all-time-high» rekord på trafikk til FINN Torget i kategorien «barn».