Den beste unnskyldningen er å være bortreist

Nordmenn elsker å reise på ferie, og i 2019 har over halvparten av oss planlagt en sommerferie utenlands. Vi kvier oss imidlertid for å bestille billetter tidlig, og det er nærmest et hav av mulige bestillingsportaler på nett. Reklamekonseptet vi utviklet for FINN reise endte opp ganske langt fra "klassisk reiselivsmarkedsføring”.

Regi

Trond Fausa

Produsent

Tangrystan

År

2019

Tiden vår er dyrebar, og man havner stadig i situasjoner der andre prøver å stjele den. For å slippe unna må man ha en god grunn, og da finnes det ikke noe bedre svar enn at man “dessverre er bortreist

Den første reklamefilmen skapte debatt og delte det norske folk i to. Var det greit å kalle Gran Canaria for “Granka”?

Kjært barn har mange navn, mente nå vi.

Som en videreutvikling av kampanjen utviklet vi ytterliggere innhold for å svare på kritikken. Deriblant content-artikler i tillegg til at vi ga bort “Granka-tskjorter” på Facebook.

Etter bare noen få dager fikk musikkvideoen "Granka Granka Granka" enormt engasjement i sosiale medier. Videoen er sett én million ganger og ble landets aller mest populære reklamefilm på YouTube i 2019. Den er i tillegg inne som den åttende mest populære filmen totalt i Norge, altså i konkurranse med alt innhold og ikke bare annonser.

Vil du jobbe med oss?