FINN jobb

I 2019 bestemte FINN seg for å trappe opp markedsføringen av FINN jobb. Tøffere konkurranse i markedet og et ønske om å etablere et nytt og mer «FINNsk» formspråk i denne kategorien var bakgrunnen. En ny vekststrategi ble lagt, for å øke engasjement og liking for merkevaren, men også øke antall besøk til nettside og antall stillingsannonser.

Regi

Erlend Westnes

Produsent

Morgenstern

År

2020

Siden den gang har Morgenstern laget både taktisk og merkevarebyggende reklame for FINN: filmer, radio, stunts, bannere, SoMe, utendørs, konkurranser med mer. Vi har gjennomgående hatt høy liking og engasjement på kampanjer og innhold, ambisiøse forretnigsnmål har blitt satt og nådd, noe som gjenspeiles i ROMI (Return Of Marketing Investment).

Jobbflauser

Filmen "Penneflørt" gikk til topps på Mediacoms reklamebørs i feb. 2019. En rekke filmer som handler om jobbflauser gjorde stor suksess, og januar-kampanjen i 2021 bidro til at FINN jobb løftet hele FINN merkevaren, og toppet YouGovs brandindex.

I 2021 lagde vi en ekte "fredagsklokke" som kun teller ned til fredag. Klokken kunne også vinnes.

Vil du jobbe med oss?